Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rekonstrukce Špindlerova mostu v Roudnici n./L.

24. 2. 2025

 

rnl.jpeg

UZAVÍRKA MOSTU OD 1. BŘEZNA 2025

 

 

Ústecký kraj realizuje investiční akci, jejímž předmětem je rekonstrukce dvou mostních objektů ve městě Roudnice nad Labem a před obcí Vědomice, včetně zbudování nového vozovkového souvrství v délce téměř 400 m.

 

Jedná se o most ev.č. 240-031, který je ocelovým nýtovaným 7-polovým objektem, převádějícím komunikaci II/240 přes místní komunikaci, železniční trať a tok řeky Labe. Druhý most (ev.č. 240-031A) se nachází cca 100 m za prvně jmenovaným mostem směrem k obci Vědomice, je tvořen betonovou válcovou klenbou a přemosťuje inundační rameno řeky Labe.

 

Rekonstrukce řeší hlavní nedostatky stávajícího mostu, tj. sníženou zatížitelnost nosné konstrukce, poruchy na spodní stavbě a odvodnění. Během rekonstrukce bude snesen mostní svršek, aplikován bude nový hydroizolační systém, římsy, odvodňovače a mostní závěry. Zároveň bude nezbytné vybrané prvky ocelové konstrukce zesílit pásovými či tyčovými prvky, ložiska budou repasována, na celé konstrukci bude nanesena plošně nová protikorozní ochrana. Spodní stavba projde lokální sanací povrchu, úložné podložiskové bloky na části přes Labe budou realizovány nové. Zbudováno bude nové vozovkové souvrství. Během rekonstrukce mostu projde úpravou i veřejné osvětlení, instalována budou nová svítidla a stožáry.

 

Rekonstrukci s předpokládanou cenou 118,9 milionu korun provede sdružení firem Metrostav TBR a Firesta, Ústecký kraj počítá při financování s využitím dotace z IROP.

 

Reko mostu RnL - postup prací.pdf

 

Výlukové jízdní řády

Ústecký kraj připravil výlukové jízdní řády, které mají co nejvíce odpovídat současnému stavu, umožní obsloužit obce na trase linek, umožní dostupnost spádového sídla Roudnice nad Labem, uspokojí přepravní potřeby co nejširšího množství cestujících a budou přitom ještě technicky a ekonomicky přijatelně realizovatelné. Jelikož se jedná o výluku, při které dojde k uzavření hlavního a v daném místě jediného mostu spojujícího Roudnici nad Labem s okolními obcemi, nelze jízdní řády zachovat bez širších zásahů. Ve většině případů jde o posuny časů odjezdů a u některých linek se zkracuje či jinak mění trasa.

 

Cestujícím na pravém břehu Labe doporučujeme primárně využít pro účely této výluky zřízenou autobusovou zastávku Vědomice, most. Zde budou ukončeny nebo naopak budou výchozí linky: 681 (pro část Vědomice – Černěves), linka 684 do Litoměřic a také linka 685 přes Hoštku a Štětí do Roudnice nad Labem. Linka 636 od Úštěka a Polep bude odkloněna přes Hoštku do Štětí (či nádraží Hněvice), kde je uvažován přestup směr Roudnice nad Labem. (příloha 1)

příloha 1.pdf

 

Linka 685 je jedinou linkou, která bude uzavřený most objíždět přes Štětí, ale upozorňujeme na dobu objíždění – z Vědomic to bude cca 45 minut. Pro Vědomice a Kyškovice za normálních okolností není objíždění přes Štětí z tarifního hlediska povoleno – po dobu výluky však bude vydána tarifní výjimka a na lince 685 budou přes Štětí uznány i doklady platné přes roudnický most.

Výlukové jízdní řády všech dotčených linek (636, 681, 684 a 685) jsou přílohou 2.

příloha 2.pdf

 

Ze zastávky Vědomice, most bude pěším přesunem v délce asi 750 m/10 minut chůze po mostě přes řeku Labe dostupné roudnické Karlovo náměstí/autobusové nádraží. Po pěším přechodu přes Špindlerův most mohou cestující pokračovat na železniční stanici, kde lze využít spoje železničních linek ve směru Praha/Ústí nad Labem, popřípadě z autobusového nádraží pokračovat jedním z mnoha autobusových spojů dále po Roudnici nad Labem či do jejího okolí. Pro avizovaný zájem o cestování dále z Karlova náměstí do horních částí Roudnice nad Labem (okolí nemocnice je zpracovaný přehledný souhrnný jízdní řád, jak lze cestovat stávajícími spoji DÚK mezi autobusovým nádražím a nemocnicí (ale většina spojů jede i dále směrem k obchodní zóně) (příloha 3). Upozornění pro cestující – kdo chce za mostem pokračovat autobusem po Roudnici nad Labem dále, musí mít platný jízdní doklad ze své obce až do Roudnice nad Labem, nikoliv jen do Vědomic.

příloha 3.pdf

 

Pro cestující z Černěvsi, Chodoun aj. obcí, kteří by chtěli most objíždět přes Štětí, je sestavená pomocná tabulka návazností mezi linkami 681 a 684 ve vazbě na linku 685 –příloha 4.

příloha 4.pdf

 

Další úpravy:

Ø  Na linkách 626, 682 a 689 posun jednotlivých spojů (aby bylo možné výše uvedené)

Ø  Linka 681 je pro tuto výluku rozdělena na dvě části. V části Roudnice n. L. – Brozany n. O. je linka v původním stavu pouze s časovými posuny některých spojů, dále jsou zde všechny spoje vedeny k železniční stanici Roudnice n. L. V části linky Černěves – Vědomice byly všechny spoje protaženy až do Černěvsi, dále zde došlo k časovým posunům, včetně provázanosti s linkou 684. Celkový počet spojů odpovídá dnešnímu stavu.

Ø  U linky 684 jsou zachovány všechny spoje (vyjma spoje č. 154), na přání cestujících z Lounek byly přidány víkendové spoje č. 415, 416.

Ø  Linka 685 bude zajišťovat přímé spojení do Roudnice n. L. pro většinu dotčených obcí. Na lince byly přidány víkendové spoje 418, 419.

 

Všechna nová spojení budou v předstihu zobrazitelné ve všech vyhledávačích spojení i v aplikaci DÚKapka a dalších.